STEAM context, concepts and conditions: Socio-economic context and relevant needs
Niniejszy dokument koncentruje się na kontekście społeczno-ekonomicznym i potrzebach STEAM w edukacji w Europie. Metodologia eksploracji tych potrzeb opiera się na przeglądzie literatury i analizie danych zastanych oraz na rozwiązaniach wypracowywanych podczas warsztatów kreatywnych z udziałem członków konsorcjum.
Pobierz plik pdf
The Road-STEAMer Community
Niniejszy dokument opisuje, w jaki sposób społeczność interesariuszy Road-STEAMer jest tworzona i zarządzana poprzez zastosowanie metodyki partycypacyjnej oraz korzystanie z rozległych sieci, wielu wcześniejszych i obecnych projektów oraz inicjatyw w dziedzinie edukacji STEAM i poza nią.
Pobierz plik pdf
Research Framework - pobierz raport (plik pdf)
Raport określa kryteria dla projektu Road-STEAMer, mające na celu zmapowanie i analizę praktyk STEAM w Europie. Podczas tworzenia dokumentu wykorzystano metody partycypacyjne, przeanalizowano literaturę i projekty oraz skategoryzowano je na podstawie kluczowych obszarów. Warsztaty współtworzenia wypracowały nowe kryteria, kładąc nacisk na zasadę równości. Kluczowe kryteria obejmują współpracę, wzajemne relacje, kreatywność, związek z rzeczywistością oraz dostępność.
The First Road-STEAMer Policy Brief: Summary - pobierz streszczenie (plik pdf)
Streszczenie niniejszego raportu przedstawia główne aspekty związane z obecnymi wyzwaniami sektorów STEM w Europie oraz kluczowe obszary polityki, które należy traktować priorytetowo podczas ich rozwiązywania.
The First Road-STEAMer Policy Brief - pobierz raport (plik pdf)
W raporcie przedstawiono wszystkie wyzwania, z którymi borykają się sektory STEM w Europie, takie jak: brak wykwalifikowanych pracowników, utrzymująca się niedostateczna reprezentacja kobiet oraz grup zmarginalizowanych. W pierwszym roku realizacji projektu zidentyfikowano cztery główne obszary zaleceń przy tworzeniu polityki edukacyjnej mające na celu rozwiązanie problemów związanych ze STEM. Kluczowe obszary, które powinny być traktowane jako priorytetowe, to: zachęcanie do podejmowania kariery zawodowej w dziedzinie STE(A)M oraz zwiększanie różnorodności w tych sektorach, rozwijanie umiejętności w zakresie nauk ścisłych i artystycznych oraz dostosowywanie edukacji do przyszłych potrzeb społecznych.
Road-STEAMer Participatory Methodology - pobierz raport (plik pdf)
W raporcie określono zasady, które kształtują współpracę między konsorcjum Road-STEAMer a interesariuszami w obrębie poszczególnych pakietów roboczych (work packages). Zasady te służą prowadzeniu dialogu na temat kontekstu STEAM, analizie polityki, praktyk oraz opracowywaniu planu działania.
Infographic: Criteria for STEAM Practices - pobierz infografikę -wersja eng (plik pdf) lub pobierz infografikę - wersja pl (plik jpeg)
Infografika przedstawia zestaw kryteriów mających na celu zmapowanie i analizę praktyk STEAM w Europie. Równość została przyjęta jako podstawowa zasada i wartość wspierająca wszelkie praktyki STEAM. Oprócz tego zidentyfikowano następujące kryteria: współpraca, interdyscyplinarność, zasada thinking-making-doing, kreatywność, związek z rzeczywistością, oraz włączenie/personalizacja/wzmocnienie.