Głównym celem konsorcjum Road-STEAMer w ramach sieci Ecsite – European network of science centres and museums (Europejska Sieć Centrów i Muzeów Nauki) jest praca nad rekomendacjami dotyczącymi skutecznych sposobów wprowadzania rozwiązań STEAM-owych w edukacji w krajach Unii Europejskiej. W ramach programu „Horyzont Europa” konsorcjum Road-STEAMer stawia sobie za cel próbę opracowania „mapy drogowej” dla wdrożeń rozwiązań opartych na podejściu STEAM w edukacji we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Aby to osiągnąć, planuje:
- zdobyć wiedzę i zrozumieć potrzeby edukacyjne krajów UE oraz to, w jaki sposób nauczanie metodą STEAM może wspomóc ich zaspokojenie;
- zbadać korzyści edukacyjne, jakie daje metoda nauczania oparta na podejściu STEAM;
- zdiagnozować braki w politykach edukacyjnych poszczególnych krajów, utrudniające skuteczne wdrażanie podejścia STEAM w europejskiej edukacji.
Zadaniem Centrum Nauki Kopernik jest zorganizowanie dwóch sesji dialogowych, podczas których eksperci z różnych dziedzin związanych z edukacją będą mogli wymienić się doświadczeniami. Będziemy zbierać i opracowywać informacje dotyczące polityki edukacyjnej opartej na metodzie STEAM oraz analizować dostępne na polskim rynku oddolne STEAM-owe rozwiązania.
Więcej o projekcie: road-steamer.eu
Koordynator projektu ze strony Centrum Nauki Kopernik: Szymon Filipowicz
Zaproszenie do udziału w warsztatach w ramach projektu Road-STEAMer
W poniedziałek 29.04.2024 o godzinie 16:00 odbędzie się warsztat 75-minutowy warsztat online w języku angielskim z nauczycielami, badaczami, akademikami, decydentami, edukatorami nieformalnymi itp. na temat praktyk STEAM w codziennej pracy w sektorze edukacji.
W projekcie Road-STEAMer zidentyfikowaliśmy 6 kryteriów do mapowania i analizowania praktyk STEAM (Kreatywność, Współpraca, Wzajemne relacje między dyscyplinami, Powiązanie z rzeczywistością, Myślenie-Tworzenie-Działanie, Inkluzja-Indywidualizacja-Wzmocnienie) oraz jedną wartość podstawową, Równość.
W tym warsztacie chcielibyśmy skupić się na kryterium Powiązanie z rzeczywistością i zbadać jego rolę, wartość oraz przejawy w polskim kontekście. Chcielibyśmy również zobaczyć, jak ten element realizowany jest w praktykach edukacyjnych uczestników warsztatu.
Link do zapisów: https://forms.office.com/e/8rsDG0t0Cz