Przewodniczący: Robert Firmhofer, Centrum Nauki Kopernik
Historyk filozofii. Założyciel i dyrektor naczelny Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Współtwórca i organizator Pikniku Naukowego – największej w Europie plenerowej imprezy poświęconej komunikacji naukowej. Prezes zarządu ECSITE – Europejskiej Sieci Centrów i Muzeów Nauki (2011–2013). Członek Rady Dyrektorów ASTC – Amerykańskiego Stowarzyszenia Centrów Nauki i Technologii (od 2017). Członek zarządu Stowarzyszenia Społeczeństwo i Nauka SPiN. Ekspert Komisji Europejskiej. Członek Rady Komunikacji Naukowej PAN, CERN Science Gateway Advisory Committee, Deutsches Museum Kuratorium, Ciencia Viva Advisory Council, a także wielu innych rad organizacji międzynarodowych. Od lat zajmuje się komunikacją naukową. Laureat prestiżowej Nagrody im. Hugona Steinhausa za wybitne osiągnięcia w tej dziedzinie (1998). Odznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski (2012), Medalem Stulecia Odzyskanej Niepodległości Polonia Rediviva (2022) oraz francuskim Narodowym Orderem Zasługi (2014).
Sławomir Kasprzak, ZS Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie
Inżynier mechanik (Politechnika Częstochowska). Dyrektor Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie (w tym najlepszego technikum w kraju wedle rankingu „Perspektywy” 2019–2021 i 2023). Kształci zawodowo w oparciu o nowe techniki i technologie. Szkoleniowiec oświatowej kadry kierowniczej i dyrektorów szkół, konsultant merytoryczny, ekspert kształcenia modułowego. „Promotor zmian” – współodpowiedzialny za wdrożenie reformy kształcenia zawodowego w woj. mazowieckim. Ekspert metodologiczny w projekcie „B2.2: Rozwijanie zbioru krajowych standardów kompetencji zawodowych wymaganych przez pracodawców” (Program Operacyjny Kapitał Ludzki). Zdobywca Nagrody „Zasłużony dla Warszawy” (2015) oraz tytułu „Złotego Inżyniera 155-lecia «Przeglądu Technicznego»” (2020).
Prof. zw. dr hab. Dorota Klus-Stańska,
Uniwersytet Gdański
Kierownik Zakładu Badań nad Dzieciństwem i Szkołą na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Zainteresowania badawcze: konstruktywizm edukacyjny, teoria kształcenia, pedagogika wczesnej edukacji, szkolne bariery rozwoju uczniów. W latach 1994 – 2002 założyła i prowadziła eksperymentalną Autorską Szkołę Podstawową „Żak” w Olsztynie. Twórczyni i redaktorka naczelna czasopisma „Problemy Wczesnej Edukacji”. Wieloletnia członkini Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Wyróżniona m.in. Złotym Krzyżem Zasługi za osiągnięcia naukowe i dydaktyczne, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, statuetką Skrzydła Wyobraźni za szczególne osiągnięcia innowacyjne w dziedzinie edukacji, Medalem Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Za książkę „Konstruowanie wiedzy w szkole” zdobyła Nagrodę Indywidualną Ministra Edukacji i Sportu oraz Nagrodę im. Władysława Spasowskiego Wydziału I Nauk Społecznych PAN. Jej inne publikacje to: „Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej” (z M. Nowicką), „Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń”, „Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce”.
Mirella Kłosińska
Młoda przedsiębiorczyni wykorzystująca technologię cyfrową do tworzenia rozwiązań o pozytywnym wpływie. W wieku 13 lat założyła swój pierwszy biznes, sprzedając kaski motocyklowe online. Następnie rozwinęła fundację Earth Day Everyday, zajmującą się edukacją klimatyczną w Polsce, która zdobyła Złotego Wilka za najlepszy Projekt Ekologiczny w Polsce (2022). W ciągu trzech lat, z pomocą 50 wolontariuszy zaangażowała prawie 10 tys. uczestników do inicjatyw edukacyjnych w siedmiu polskich miastach. Obecnie pracuje w Plan Be Eco, startupie zajmującym się raportowaniem śladu węglowego. Posiada również doświadczenie w pracy z młodymi startupami w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Karolina Kwiecińska
Uczennica 3 klasy humanistycznej w XLIV Liceum im. Stefana Banacha w Warszawie. Co roku pełni funkcję przewodniczącej klasy. Od dziecka interesuje się działaniem mózgu człowieka i zachodzącymi w nim procesami – tak narodziła się jej pasja do psychologii. W przyszłości chciałaby studiować tę dziedzinę. Od roku pracuje także jako opiekunka dzieci i bardzo podoba jej się to zajęcie. Ceni szczerość i otwartość.
Joanna Lilpop
Biotechnolożka, wykładowczyni dydaktyki biologii w Szkole Edukacji PAFW i UW. Autorka pomocy dydaktycznych dla szkół oraz programów szkoleń dla nauczycieli. Trenerka nauczycieli i edukatorów edukacji przyrodniczej. Podczas pracy w Instytucie Badań Edukacyjnych diagnozowała umiejętności rozumowania naukowego wśród dzieci i młodzieży. Zależy jej na tym, by biologia w szkole była bliższa przyrodzie i prawdziwemu doświadczeniu. Za kluczowe dla nowoczesnej edukacji uznaje uważność, obserwację, doświadczanie i naukę na przykładach badań naukowych.
Jacek Łęgiewicz, Samsung
Dyrektor ds. korporacyjnych w Samsung Polska. Koordynuje działania firmy w obszarach PA, PR, ESG, CSR i PPP. Pełni również funkcję lidera branżowego w stowarzyszeniach: jako Członek Zarządu Związku Cyfrowa Polska oraz Wiceprzewodniczący Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Ukończył politologię (Uniwersytet Warszawski) oraz podyplomowe studia biznesowe (MIT i Boston University). Uwielbia eksplorować planetę jako kapitan morski, alpinista i zaawansowany nurek wód otwartych.
Iza Rutkowska
Projektantka. Założycielka Fundacji Form i Kształtów oraz studia projektowego Zoochitecture. Wykładowczyni School of Form. Projektuje interaktywne obiekty służące do aktywowania energii wybranej społeczności, a następnie pracuje z nimi na rzecz trwałych przekształceń przestrzeni. Tworzy place zabaw razem z dziećmi, podwórka wraz z mieszkańcami. Zajmuje się edukacją w procesie – angażuje interdyscyplinarne grupy studentów w bieżące działania terenowe, tak by później realizowali niezależne projekty, odnosząc się do doświadczeń nabytych w praktycznym działaniu. Efekty jej prac prezentowane były m.in. w MAMBO – Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Bolonii, Parku Burle Marxa w Sao Paulo, Parku Stromovka w Pradze, Galerii Narodowej w Dżakarcie, Matadero w Madrycie, Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski w Warszawie, Muzeum Emigracji w Gdyni, Muzeum Polin.
Michał Senk, Centrum Myśli Jana Pawła II
Dyrektor Centrum Myśli Jana Pawła II (od 2017). Absolwent politologii oraz MBA. Ukończył także Instytut Tertio Millennio oraz 30. Szkołę Liderów Politycznych wraz z seminarium szkoleniowym w Instytucie Yad Vashem w Jerozolimie. Wieloletni instruktor harcerski. Członek Rady Programowej Stowarzyszenia Centrum Wolontariatu oraz Rady Fundacji Partnerstwo dla Edukacji. Trener w Letniej Akademii Talentów organizowanej przez Związek Dużych Rodzin „Trzy Plus”, gdzie realizuje pasję do wspierania rozwoju młodych ludzi i ukierunkowywania ich talentów. Nadzoruje Stypendia m.st. Warszawy im. Jana Pawła II. Jako trener umiejętności liderskich szkolił zespoły ratowników medycznych w Kijowie, Lwowie i Iwano-Frankowsku.
Dr Jędrzej Witkowski, Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO)
Prezes zarządu Centrum Edukacji Obywatelskiej (od 2018) – największej polskiej organizacji pozarządowej działającej w obszarze edukacji – z którą związany jest od 2005 roku. Ekspert edukacyjny, z wykształcenia doktor socjologii i politolog. Zajmuje się m.in. strategiami wprowadzania oddolnych zmian w szkołach, rozwojem kompetencji przyszłości oraz edukacją obywatelską i polityczną. Autor publikacji, programów i materiałów edukacyjnych.