Projekt Modułowe Pracownie Przyrodnicze (MPP) to przykład rozwiązania, z którego mogą skorzystać samorządy chcące wyposażyć szkoły podstawowe w pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji podstawy programowej z przedmiotów przyrodniczych (biologia, geografia, chemia i fizyka).
Projekt został opracowany przez Centrum Nauki Kopernik na zamówienie Ministerstwa Edukacji Narodowej i zrealizowany we współpracy z finansującą go Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji.
Dziś gościliśmy Minister Edukacji Narodowej Annę Zalewską, która przedstawiła propozycję MEN dotyczącą wsparcia samorządów w wyposażeniu szkolnych pracowni przyrodniczych.
Ponadto, wspólnie z Dyrektor Edukacji CNK Anną Dziamą uczestniczyła w prezentacji naszego projektu Modułowych Pracowni Przyrodniczych.
To propozycja nowoczesnego sposobu kształcenia uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych, w której nacisk położony jest na samodzielne poznawanie świata przez uczniów poprzez obserwację i eksperymentowanie. Tematem pierwszego modułu jest woda.