Podczas panelu spojrzymy w wyniki badań, które pokażą nam dwie perspektywy – nauczycieli i uczniów oraz ich opiekunów. Houston – tu szkoła! Czego potrzebujemy, żeby wylądować w dobrej przyszłości?
Webinar poprowadziły: dr Ilona Iłowiecka-Tańska z Centrum Nauki Kopernik oraz Magdalena Biernat z Centrum Cyfrowego. Całość moderowała dr Anna Strzeszewska-Potyrała.
dr Ilona Iłowiecka-Tańska – antropolog edukacji, kierownik w Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego – ośrodku Badawczo-Rozwojowym Centrum Nauki Kopernik. Odpowiada za prace badawczo-rozwojowe wspierające powstawanie nowych rozwiązań edukacyjnych: zestawów edukacyjnych, scenariuszy zajęć, programów rozwojowych dla nauczycieli.
Od 2018 roku kierownik merytoryczny i współprowadząca Letnie Szkoły Prototypowania CNK. Prowadzi badania dotyczące roli eksponatów i projektowania pomocy naukowych w uczeniu się.
W latach 2000-2013 trenerka i konsultantka Fundacji Partners Polska w programach pomocy rozwojowej, realizowanych w Gruzji, Kenii, Kosowie i innych krajach Europy Południowej i Wschodniej.
Magdalena Biernat – absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i l’Université libre de Bruxelles (socjologia). Dyrektorka zarządzająca i członkini zarządu Centrum Cyfrowego. Przewodnicząca komitetu sterującego w projekcie edukacyjnym Spółdzielnia Otwartej Edukacji w Bibliotece. Zastępczyni kierownika w projekcie digitalizacyjnym Otwarta Zachęta.
Kierowniczka badania Edukacja zdalna w czasie pandemii.
dr Anna Strzeszewska-Potyrała – w Centrum Nauki Kopernik czuwa nad realizacją projektów badawczo-rozwojowych. Ukończyła biotechnologię na Wydziale Biologii Uniwersytetu Warszawskiego, a następnie, w ramach pracy doktorskiej w Instytucie Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego Polskiej Akademii Nauk prowadziła badania naukowe w obszarze biologii molekularnej. Współautorka publikacji naukowych, aktywna uczestniczka wydarzeń popularyzujących naukę, m.in. Pikniku Naukowego.