Konkurs 2024 - rozstrzygnięcie
W tegorocznej edycji konkursu „Konstruktorzy Marzeń” wzięli udział pasjonaci prostych i bardziej złożonych modeli jeżdżących lub latających, uczący się w klasach V-VIII szkoły podstawowej i I-IV ponadpodstawowych – wraz z opiekunami.
Wszystkich pasjonatów prostych i trochę bardziej złożonych modeli jeżdżących lub latających, którzy są uczniami klas V-VIII szkoły podstawowej i I-IV ponadpodstawowych – wraz z opiekunami – zapraszamy do udziału w tegorocznej edycji konkursu „Konstruktorzy Marzeń”.
Konkurs jest poświęcony prostym konstrukcjom jeżdżącym lub latającym bez stosowania napędów elektrycznych lub spalinowych, ale z możliwością wykorzystania ich np. do obserwacji różnych zjawisk czy pomiarów czynników środowiskowych.
Celem konkursu jest rozwój kompetencji STEAM (science, technology, engineering, art, mathematics) oraz umiejętności dzieci i młodzieży związanych z popularyzacją wiedzy i pracą projektową. Zachęcamy nie tylko nauczycieli prowadzących szkolne zajęcia praktyczno-techniczne (ZPT), ale też opiekunów kółek modelarskich i innych zajęć w domach kultury i świetlicach środowiskowych, gdzie młodzi majsterkowicze i pasjonaci projektowania mogą tworzyć różne konstrukcje jeżdżące lub latające.
Zgłoszenia i laureaci
Etap I
Na podstawie przesłanych zgłoszeń jury wyłoniło 10 najbardziej wartościowych inicjatyw. Każdy z 10 zespołów otrzyma w nagrodę: zestaw sprzętu i materiałów modelarskich o wartości ok 1800 zł oraz 1600 zł brutto na realizację projektów opisanych w zgłoszeniach.
Etap II
Zakończyliśmy ocenę nadesłanych przez uczestników zgłoszeń i wybraliśmy 5 zespołów, których działania uznaliśmy za najciekawsze i najlepiej spełniające założenia konkursu. Laureaci otrzymają dodatkowe środki na doposażenie sprzętowe i materiałowe oraz pokrycie kosztów udziału w finale w wysokości 5000 zł brutto.
Gratulujemy pomysłowości wszystkim uczestnikom, życzymy sukcesów w dalszych działaniach popularyzatorskich i zapraszamy do kolejnych inicjatyw organizowanych przez CNK.
The main representative of constructionism was Seymour Papert. His contribution to the development of science about the learning processes of children cannot be overestimated. He was the first to introduce modern technology to schools on a mass scale. Like Seymour, we believe that "children learn best when they act, and they can involve their heads, hearts and hands in the action." We proclaim a loud YES! to dreaming things up and building them. Thanks to the use of technique and new technologies, your involvement in the process of creating knowledge increases.
According to Papert, while creating, both children and young people are not only recipients, but also creators of their knowledge. When you apply yourself to your work, you feel responsible for its effects and the pleasure it brings.