- Czas trwania: 90 min
- Dla kogo: klasy 7–8 szkół podstawowych i szkoły średnie
Podczas zajęć porozmawiamy o problemie wszechobecności mikroplastiku, o tym, jak wpływa on na organizmy żywe (w tym na nas samych), a także na różnorodność biologiczną na naszej planecie. Dowiecie się, która z czynności wykonywanych przez Was na co dzień w domu jest jednym z głównych źródeł mikroplastiku. Samodzielnie zbadacie, czy w kosmetykach obecnych na sklepowych półkach znajdują się cząstki plastiku. Nauczycie się w prosty i zarazem naukowy sposób identyfikować mikrogranulki oraz włókna syntetyczne pod mikroskopem, a także odróżniać je od drobinek pochodzenia naturalnego – organicznego lub mineralnego. Sprawdzicie też, czy organizmy żywe mogą pochłaniać mikroplastik ze środowiska, i wspólnie z nami zastanowicie się, jak może to na nie wpływać.
Zajęcia mają charakter interdyscyplinarny, poruszają nie tylko zagadnienia biologiczne, ale także chemiczne i fizyczne.