dr Sharon Friesen
Profesor Wydziału Edukacji Werklund na Uniwersytecie w Calgary, przez 8 lat była jego prodziekanem. Jest również przewodniczącą sieci edukacyjnej Galileo (Galileo Educational Network). Otrzymała wiele nagród za swoją praktykę badawczą i dydaktyczną.
Jej zainteresowania naukowe skupiają się na badaniu struktur edukacyjnych szkolnictwa podstawowego i średniego oraz programu nauczania i uczenia się, jakie należałoby wypracować na potrzeby społeczeństwa wiedzy i społeczeństwa uczącego się.
Wykorzystuje nauki o uczeniu się do badania:
- promowania głębokiego zaangażowania intelektualnego (w procesie uczenia się),
- badania środowisk uczenia się, które promują innowacyjne metody pedagogiczne wymagające trwałej pracy z potężnymi pomysłami,
- badania wszechobecności połączonych w sieć technologii cyfrowych, które otwierają nowe sposoby poznania, przewodzenia, nauczania, pracy i życia w świecie,
- badania sposobów, w jakie praktyki i kierunki przywództwa muszą ulec zmianie w społeczeństwie uczącym się.
Jest współautorką czterech książek, między innymi: Jacobsen. M., Lock. J. i Friesen, S. „Strategie zaangażowania: budowanie wiedzy i zaangażowanie intelektualne w środowiskach uczenia się uczestniczącego”. Edukacja Kanada, 2013. Dostępne online »