Program edukacyjny jest ściśle związany z wystawą o przyszłości. Tematy opracowanych scenariuszy lekcji dotyczą tych samych zagadnień co eksponaty. Na wystawie można zobaczyć prawdziwy samochód autonomiczny, robotyczne niemowlę, hologramową partnerkę. Sprawdzić, jak uczą się maszyny. A nawet wspólnie ze sztuczną inteligencją stworzyć dzieło sztuki. Wystawa prezentuje najnowsze rozwiązania technologiczne i skłania do zadawania pytań, na które nie ma jednoznacznych odpowiedzi. Czy można zaprzyjaźnić się z robotem? Czy sztuczna inteligencja może być artystą? To złożone zagadnienia problemowe, które świetnie sprawdzą się jako tematy lekcji: informatyki, przyrody, biologii, geografii, filozofii, etyki, historii sztuki, edukacji dla bezpieczeństwa, WOS-u, a lekcji wychowawczych. Forma i treść dostosowane są do możliwości, potrzeb, sposobów pracy, zainteresowań i motywacji młodzieży szkolnej w wieku 13-19 lat.
Scenariusze lekcji
Scenariusze lekcji poruszają zagadnienia związane ze sztuczną inteligencją, cyfryzacją, robotyzacją, kryzysem klimatycznym i zmianami w środowisku naturalnym. Zostały opracowane wspólnie z nauczycielami i uczniami. Do współpracy zaprosiliśmy też ekspertów – naukowców oraz youtuberów. Scenariusze lekcji i uzupełniające je filmy mają atrakcyjną i przystępną formę. Wspierają rozwój kompetencji przyszłości u uczniów.
Program edukacyjny działa w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, realizowanego przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, wspólnie z Państwowym Instytutem Badawczym NASK oraz Centrum Nauki Kopernik. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje pięć obszarów: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci, programowanie i cyfrową przyszłość.