Pion administracyjny

Pion administracyjny

 

Dział Finansowo-Księgowy (DFK)

Jesteśmy odpowiedzialni za opracowywanie oraz monitorowanie planów finansowych będących podstawą działania  całej instytucji.  Weryfikujemy i zatwierdzamy wnioski finansowe oraz akceptujemy wydatkowanie środków finansowych. Wnikliwie analizujemy, weryfikujemy i wskazujemy obszary do optymalizacji i standaryzacji kosztów realizowanych w poszczególnych obszarach. Przygotowujemy raporty i analizy z wykorzystania budżetów oraz analizujemy odchylenia. 

Prowadzimy ewidencję i rozliczenia podatkowe wszelkich operacji gospodarczych, więc wiemy o wszystkim, naprawdę o wszystkim, co się dzieje w Centrum. Ani jedna faktura za najmniejszą nawet śrubkę do eksponatu nie przemknie niezauważona. Rocznie przetwarzamy kilkanaście tysięcy dokumentów dotyczących wydatków i zakupów. Każdego roku przygotowujemy około 140 sprawozdań i deklaracji statystycznych oraz podatkowych. Naszym celem jest nadążanie za zmianami w przepisach podatkowych i za zmianami w Koperniku. Zmiany nas lubią, a my lubimy arkusze kalkulacyjne i porządek w dokumentach.

Dział Obsługi Gospodarczej i Technicznej (GIT)

Czuwamy nad bezpieczeństwem gości i pracowników oraz dbamy o wszystkie budynki Centrum Nauki Kopernik. Zapewniamy nie tylko ciepłą wodę w kranie, ale i miły chłód w lecie. Jedną energią ocieplamy atmosferę, a drugą rozświetlamy mroki i napędzamy eksponaty. Dbamy o blask podłóg i szklanych fasad. Troskliwie pielęgnujemy każdy kwiat, krzew i drzewko w naszym podniebnym ogrodzie. Obsługujemy Centrum Nauki Kopernik wszechstronnie, dążąc do utrzymania całej infrastruktury  w należytym stanie technicznym. Komfort naszych gości i pracowników to dla nas priorytet.

Dział Prawny (DP)

Zapewniamy pomoc prawną całej instytucji. W tym celu przygotowujemy projekty umów, porozumień, regulaminów i innych dokumentów mających wpływ na zapewnienie działań Kopernika w kontekście prawnym. W razie wątpliwości zawsze można na nas liczyć – wydamy opinię prawną, która pozwoli na przyjęcie właściwych i bezpiecznych rozwiązań. Reprezentujemy instytucję na zewnątrz w różnych postępowaniach, w tym przed Krajową Izbą Odwoławczą i sądami.

Dział Zamówień Publicznych (DZP)

Zapewniamy działom merytorycznie odpowiedzialnym za przygotowanie i realizację zamówień publicznych wsparcie w zakresie prawidłowego przeprowadzania procedur związanych z ich udzieleniem, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wewnętrznymi regulacjami.

Przy współpracy z działami merytorycznymi przygotowujemy i zarządzamy planem postępowań o udzielenie zamówień publicznych. Odpowiadamy za przygotowanie i przekazywanie wszelkich wymaganych przepisami ustawy „Prawo zamówień publicznych” informacji i sprawozdań związanych z udzielaniem zamówień publicznych.

Dział Kadr i Rozwoju Zawodowego (KA)

Troszczymy się o pracowników zatrudnionych w Centrum Nauki Kopernik. Prowadzimy rekrutacje i dbamy o proces adaptacji nowozatrudnionych osób do kopernikowej społeczności. To w naszych rękach jest realizacja spraw związanych z zatrudnieniem. Odpowiadamy za dokumenty pracownicze, rozliczanie czasu pracy i wypoczynku. Wspieramy rozwój zawodowy pracowników, organizując dostosowane do ich potrzeb szkolenia i kursy. Czuwamy nad zdrowiem Koperniczan, wdrażając rozwiązania ukierunkowane na wellbeing oraz pilnując ważności badań lekarskich. Zapewniamy obsługę Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz benefitów pracowniczych. Dbamy także o sprawne oraz terminowe wypłacanie wynagrodzeń. 

Dział Organizacyjny (ORG)

Wszystko organizujemy, więc opis naszych działań też mamy zorganizowany. Zajmujemy się:

  • wsparciem działań Dyrekcji oraz Zespołu Strategicznego,
  • obsługą Rady Programowej,
  • kontrolą zarządczą,
  • mapowaniem i optymalizacją procesów oraz wsparciem w zarządzaniu projektami,
  • aktualizacją planów ciągłości działania i zarządzania kryzysowego,
  • obsługą sekretariatu CNK,
  • ewidencjonowaniem i nadawaniem biegu korespondencji,
  • archiwizacją,
  • przepływem informacji wewnętrznej,
  • koordynowaniem spraw związanych z bazą kontaktów,
  • współpracą z Organizatorami oraz administracją publiczną, w tym obsługą protokolarną.

Dział IT (IT)

Dział IT zapewnia stabilne i bezawaryjne funkcjonowanie posiadanych przez CNK systemów informatycznych oraz eksponatów. Dbamy o odpowiednie funkcjonowanie stanowisk pracy. Poprawiamy efektywność i wydajność pracy poprzez wdrażanie nowych systemów oraz modyfikację już posiadanych.

Dział Inwestycji (INW)

Dział Inwestycji został powołany do realizacji budowlanych zadań inwestycyjnych, kluczowych dla CNK. Obecnie zajmujemy się nową inwestycją – budową siedziby Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego, której celem jest tworzenie i upowszechnianie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych. Niewielki zespół wykonuje to zadanie współpracując z pracownią architektoniczną. Stosujemy nowatorską metodę BIM (Building Information Modeling), która umożliwia projektowanie budynku w 3D poprzez modelowanie jego bryły, wnętrz, instalacji, ułatwia wybór optymalnego rozwiązania projektowego, bieżącą kontrolę postępu prac budowlanych, kosztów i harmonogramów. Po zakończeniu tej inwestycji (w końcu roku 2020), BIM może służyć administrowaniu budynkiem.