Konkurs 2024 - rozstrzygnięcie
W tegorocznej edycji konkursu „Konstruktorzy Marzeń” wzięli udział pasjonaci prostych i bardziej złożonych modeli jeżdżących lub latających, uczący się w klasach V-VIII szkoły podstawowej i I-IV ponadpodstawowych – wraz z opiekunami.
Wszystkich pasjonatów prostych i trochę bardziej złożonych modeli jeżdżących lub latających, którzy są uczniami klas V-VIII szkoły podstawowej i I-IV ponadpodstawowych – wraz z opiekunami – zapraszamy do udziału w tegorocznej edycji konkursu „Konstruktorzy Marzeń”.
Konkurs jest poświęcony prostym konstrukcjom jeżdżącym lub latającym bez stosowania napędów elektrycznych lub spalinowych, ale z możliwością wykorzystania ich np. do obserwacji różnych zjawisk czy pomiarów czynników środowiskowych.
Celem konkursu jest rozwój kompetencji STEAM (science, technology, engineering, art, mathematics) oraz umiejętności dzieci i młodzieży związanych z popularyzacją wiedzy i pracą projektową. Zachęcamy nie tylko nauczycieli prowadzących szkolne zajęcia praktyczno-techniczne (ZPT), ale też opiekunów kółek modelarskich i innych zajęć w domach kultury i świetlicach środowiskowych, gdzie młodzi majsterkowicze i pasjonaci projektowania mogą tworzyć różne konstrukcje jeżdżące lub latające.
Zgłoszenia i laureaci
Etap I
Na podstawie przesłanych zgłoszeń jury wyłoniło 10 najbardziej wartościowych inicjatyw. Każdy z 10 zespołów otrzyma w nagrodę: zestaw sprzętu i materiałów modelarskich o wartości ok 1800 zł oraz 1600 zł brutto na realizację projektów opisanych w zgłoszeniach.
Etap II
Zakończyliśmy ocenę nadesłanych przez uczestników zgłoszeń i wybraliśmy 5 zespołów, których działania uznaliśmy za najciekawsze i najlepiej spełniające założenia konkursu. Laureaci otrzymają dodatkowe środki na doposażenie sprzętowe i materiałowe oraz pokrycie kosztów udziału w finale w wysokości 5000 zł brutto.
Gratulujemy pomysłowości wszystkim uczestnikom, życzymy sukcesów w dalszych działaniach popularyzatorskich i zapraszamy do kolejnych inicjatyw organizowanych przez CNK.
Wspieramy konstrukcjonizm
Głównym przedstawicielem konstrukcjonizmu jest Seymour Papert. Jego wkład w rozwój nauki o procesach uczenia się dzieci jest nie do przecenienia. Jako pierwszy masowo wprowadził nowoczesną technologię do szkół. Tak jak Seymour wierzymy, że „dzieci uczą się najlepiej, gdy działają, a w działanie to mogą zaangażować swoje głowy, serca i ręce”. Wymyślaniu i budowaniu mówimy głośne TAK!. Dzięki wykorzystaniu techniki i nowych technologii zwiększa się zaangażowanie w proces tworzenia wiedzy.
Jak głosił Papert, zarówno dzieci jak i młodzież nie są dzięki tworzeniu tylko odbiorcami, ale także twórcami swojej wiedzy. Kiedy przykładasz się do swojej pracy, czujesz odpowiedzialność ze jej efekty oraz płynącą z niej przyjemność nauki.
Partnerem Strategicznym konkursu jest firma Boeing.